Öppna världar – inte som alla andra

Öppna världar - inte som alla andra

Avsnitt 119 – Torrare än en öken


Dags för samtal vänner!

Vi har läst undersökningen som gjordes av Onlineroulette.org via GaymingMag.com. Tråkiga resultat som påvisar de fortsatta utmaningarna vi har som kultur när det kommer till inkludering och mångfald. Vi kan bättre!

Sedan har Douglas spelat Early Access-titeln Fights In Tight Spaces*, en trång brawler med härlig Superhot-inspirerad artstyle. Aaron har plöjt genom Hitman 1 och Hitman 2** inför Hitman 3 som väntar och tillsammans diskuterar de spelet de båda tror är som skapat för Jules aka “super-stealth-spelet”.

Mot andra halvlek blir det Jules intryck från peka-klicka-äventyret TOHU***. Vad handlar det om? Hur högt betyg får “mysteriet” och sist men inte minst – hur kompatibelt är det med handkontroll..?

Avslutningsvis blir det lång redogörelse av Cecilia D’Anastasios långa artikel för Wired, där hon intervjuat flertalet befintliga och tidigare anställda på Stadia. Om vad som hände, vägen dit och mycket, mycket mer. Varför nådde de aldrig sitt initiala mål om 2000 anställda? Vad var det många av utvecklarna hade drömt om innan de anslöt och sist men inte minst – när började det egentligen gå utför Stadia Games & Entertainment?

En shoutout också till Microsoft Gaming Accessibility Team som tagit fram omfattade guidelines för alla utvecklare att använda sig av i en strävan att inkludera flera i spelkulturen oavsett funktionsvariation eller -nedsättning!

Häng med!

*Kod för Fights in Tight Spaces har tillhandahållits av Mode 7
**Kod för Hitman 2 har tillhandahållits av WB Games
***Kod för TOHU har tillhandahållits av Google


Musik: Swanee River, Lavilla Tulos, skriven av Django Reinhardt
Omslag och logotyp: Jesper Ringhög

Nästa Inlägg

Föregående Inlägg

Lämna en kommentar

© 2024 Öppna världar – inte som alla andra

Tema av Anders Norén