Öppna världar – inte som alla andra

Öppna världar - inte som alla andra

Avsnitt 118 – Det är en Maquette


I morgon släpps Graceful Decays debuttitel Maquette* på Playstation 4, Playstation 5 (ingår i PS Plus på Playstation 5) och PC (Steam) och vi har spelat denna fantastiskt mysiga pusseltitel!

Häng med när Aaron och Douglas reflekterar kring Annapurna Interactives senaste indiepärla (bara gilla läget, vi lär inte sluta överanvända det ordet på ett tag i alla fall)!

Vad gör Maquette som liknande pusselspel inte gör, hur unikt är det egentligen? Vad gillar vi med berättelsen och hur mycket spelar den licensierade musiken in i Aaron och Douglas sammanfattande upplevelse som visade sig vara i mångt och mycket en oerhört minnesvärd sådan.

Vi håller oss såklart borta från spoilers även om vi touchar på överhängande teman.

All musik som används i avsnittet tillhör dess ursprungligen upphovsrättsägare:
Benoit Cavara – A Rocketship
Cannons and Clouds – Meridian, se Zachary Blizzard
Meredith Edgar – Tidal Waves

*Koder för Maquette har tillhandahållits av Annapurna Interactive


Musik: Swanee River, Lavilla Tulos, skriven av Django Reinhardt
Omslag och logotyp: Jesper Ringhög

Nästa Inlägg

Föregående Inlägg

Lämna en kommentar

© 2024 Öppna världar – inte som alla andra

Tema av Anders Norén