Hur bra är Suicide Squad: Kill the Justice League* om du tittar på produktionsvärdet, spelbarheten och berättelsen kontra systemen som var tänkta att hålla spelare ockuperade månader efter att spelet släppts?
Hur står sig två fantastiska metroidvanias mot varandra när Prince of Persia: The Lost Crown** och svenska ULTROS*** upplevs back-to-back?
Hur bra är eg… eller skitsamma. Varför försöka dölja något.
VARFÖR är Wilbert Roget IIs musik till Helldivers 2**** en självklar kandidat till att bli nominerad till årets bästa originella musik?
Svar: För att den bara är det.
Många frågor och många svar blir det!
Men inte innan vi får höra Douglas intryck av glödheta kommande Rise of the Ronin***** som släpps i morgon! Räcker ett bredare stridssystem och den japanska handpåläggningen för att denna episka saga ska ta sig hela vägen in i hamn eller behöver Playstation 5-ägare vänta ytterligare några årl innan de får en lika magnifik resa genom feodala Japan som de fick med Ghost of Tsushima?
Häng med!
All musik du hör i avsnittet tillhör dess ursprunglige upphovsrättsägare och musiken du hör från spelen vi diskuterar är skriven av Inon Zur, Wilbert Roget II, Ratvader, Mentrix, Gareth Cooker, Nick Arundel och Rupert Cross i kronologisk ordning.
*Kod för Suicide Squad: Kill the Justice League är tillhandahållen av Warner Bros Games
**Kod för Prince of Persia: The Lost Crown är tillhandahållen av Ubisoft
***Kod för ULTROS är tillhandahållen av Kepler Interactive
****Kod för Helldivers 2 är tillhandahållen av Sony
*****Kod för Rise of the Ronin är tillhandahållen av Sony