Innan 2020 är över slår sig Aaron ner tillsammans med vår gäst Dennis Gustafsson för att prata om Dennis Early Access-titel Teardown*. Ett fysikbaserat heist-spel olikt de flesta andra som dessutom blivit nominerat till Steam Awards Most Innovative Gameplay för 2020!
Hur har 2020 behandlat Tuxedo Labs och utvecklingen av Teardown? Vad kommer egentligen först – spelidén eller det tekniska? Hur länge sedan var det egentligen som fröet till Teardown såddes?
Utöver massor av fantastiska perspektiv från utvecklingen av Teardown lär sig Aaron mer om ray-tracing, den underbara musiken och inte minst varför konsolversionerna inte alls är någon prioritet den närmaste framtiden.
Följ med på ett härligt samtal innan vi träder in i det nya året! Och gott nytt år!
Följ Dennis Gustafsson på Twitter här.
*Kod för Teardown har tillhandahållits av Tuxedo Labs
All musik som används i avsnittet tillhör dess ursprungliga upphovsrättsägare.
Musik som används:
Douglas Holmquist – Teardown Theme
Douglas Holmquist – The Old Building Problem
Douglas Holmquist – The Heist
Douglas Holmquist – (trumsolo)
Douglas Holmquist – The Login Devices
Douglas Holmquist – Mission Completed
Jeff Russo – Wrench and Numbers
Musik: Swanee River, Lavilla Tulos, skriven av Django Reinhardt
Omslag och logotyp: Jesper Ringhög