Ett litet team på Obsidian Entertainment gick ihop för att följa hjärtats väg när de skapade det ytterst specifika och relativt unika äventyret Pentiment*. Men hur bra är egentligen ett spel som inte är tänkt att vara för alla?
Jules och Aaron har plöjt Pentiment i tiotals timmar där den förstnämnde redan är klar (med första genomspelningen…) och den sistnämnde halvvägs. Det blir intryck helt utan spoilers med tanke på spelets karaktär, med fokus på systemen, den övergripande berättelsen och inramningen.
Vad saknar vi? Vad funkar? Vad gör egentligen Pentiment till Pentiment och sist men inte minst – vad var det egentligen Aaron hade fått om bakfoten kring en viktig del i spelet..?
Häng med!
All musik du hör i avsnittet tillhör dess ursprunglige upphovsrättsägare och musiken från Pentiment som hörs är skriven och framför av Alkemie Early Music Ensemble.
*Koder för Pentiment har tillhandahållits av Microsoft
Musik: Swanee River, Lavilla Tulos, skriven av Django Reinhardt
Omslag och logotyp: Jesper Ringhög